Arry posted on 17-11-2008 10:53 AM

KELAS JAHITAN MANIK/LABUCI

Kelas diadakan setiap hari Sabtu & Ahad di Seremban.  Di lain-lain tempat diadakan melalui temujanji.  Untuk melihat contoh
jahitan sila lawati arry4464.fotopages.com dan untuk keterangan lanjut kelas sila layari downmemorylane.fotopages.com

Saya mempunyai pengalaman menjahit manik dan labuci selama 8 tahun dan saya pastikan yang terbaik untuk anda!

rory1112 posted on 27-11-2008 04:30 PM

takde siapa ke buat kelas buat hantaran kawin?

kalau ada email rory yer :loveliness: :loveliness: :loveliness:

roryswardrobe@gmail.com

umisue posted on 10-12-2008 07:44 AM

kelas jahit smockinf xde ke?:'(

putryiee posted on 6-1-2009 09:03 AM

Bengkel Asas Jahitan Manik & Labuci (Pulau Pinang dan Sg Petani)


Tarikh: 24 Januari 2009 (Sabtu)
Masa: 1.30pm - 6.30pm
Tempat: KISMEC, Sg Petani, Kedah.
Yuran: RM150 (deposit RM50)
Belajar 20 paten/teknik jahitan
Kit bahan-bahan jahitan (spt manik jepun, gunting, benang, bekas manik, kain) & nota, makanan dan sijil juga disediakan


Tarikh: 25 Januari 2009 (Ahad)
Masa: 10am - 3pm
Tempat: Taman Nusantara, Jalan Perak, Pulau Pinang.
Yuran: RM150 (deposit RM50)
Belajar 20 paten/teknik jahitan
Kit bahan-bahan jahitan (spt manik jepun, gunting, benang, bekas manik, kain) & nota, makanan dan sijil juga disediakan


Berminat sila hubungi:
Syafa
012-5770106
Email: businessputryiee@yahoo.com
Blog: http://syafazalizacollection.blogspot.com/


**Sila bawa pakaian atau kain jika ada, untuk saya berikan cadangan paten dan warna manik yang diperlukan.

naiz posted on 21-1-2009 09:01 AM

Kursus usahawan langsir akan diadakan di
Hotel Lagend Taiping.
Tarikh
10hb, 13hb dan 15hb
februari 09,

Pilih salah satu tarikh diatas.kursus usahawan ini membekalkan silibus untuk anda menyediakan diri sebagai tukang jahit langsir.

sememangnya diketahui ramai, Menjahit langsir mendatangkan pendapatan lumayan.
Yuran rm350.

Jika anda berminat serta keterangan lanjut. sila hubungi

019-9988331

azima posted on 20-2-2009 12:06 PM

KELAS JAHITAN DI KOLEKSI AIN KASIH

Sy tumpang tempek jer.. detail kena call kak ain sendiri.
Kelas kak ain best!!
TQ..

Kelas Jahitan di Koleksi Ain Kasih
1. Kelas Jahitan Pakaian - Tahap I dan II

a) Kelas Pakaian Tahap I:
* Merangkumi 9 jenis pakaian wanita
* Pendaftaran RM 100.00 + Yuran Tahap I RM 100.00 = RM 200.00
* Yuran Bulanan Tahap I RM 100.00
* Kelas 2 kali seminggu
* Satu sesi pembelajaran selama 2 1/2 jam

b) Kelas Pakaian Tahap II:
* Merangkumi 2 jenis jubah wanita dan 3 jenis pakaian lelaki
* Yuran Bulanan Tahap II RM 130.00
* Kelas 2 kali seminggu
* Satu sesi pembelajaran selama 2 1/2 jam


2. Kelas Jahitan Langsir

* Merangkumi 7 jenis langsir
* Yuran jahitan langsir RM 650.00
* 8 sesi pembelajaran
* Satu sesi pembelajaran selama 2 1/2 jam


2. Kelas Seni Sulaman Manik

* Asas dan teknik sulam manik
* Merangkumi 21 jenis janitan
* Yuran jahitan sulam manik RM 200.00
* Satu sesi pembelajaran sahaja (9.30pagi - 5.30 petang)

MUDAH & CEPAT!

Jangan Ketinggalan Mendaftarlah Segera!

Hubungi:
Kak Ain : 012 - 206 1234
Mohd. Zain : 012 - 379 5442
Butik Andalas : 03 - 3323 7113
Website : http://ainkasih.fotopages.com

Alamat :
Koleksi Ain Kasih
No. 21, Jalan Sri Sarawak 14,
Taman Sri Andalas,
Klang, Selangor

[ Last edited by  azima at 20-2-2009 12:13 PM ]

putryiee posted on 25-2-2009 04:31 PM

Bengkel Asas Jahitan Manik & Labuci di Nilai, Negeri Sembilan

Tarikh: 21 Mac 2009 (Sabtu)
Masa: 11.00am - 5.00pm
Tempat: Taman Desa Indah, Bandar Baru Nilai
Yuran: RM150 (deposit RM50)
Belajar 20 paten/teknik jahitan
Kit bahan-bahan jahitan & nota, makanan dan sijil diberikan

Jika berminat sila hubungi:
Syafa
012-5770106
Email: businessputryiee@yahoo.com
Blog: http://syafazalizacollection.blogspot.com/

**Sila bawa pakaian atau kain jika ada, untuk saya berikan cadangan paten dan warna manik yang diperlukan.

putryiee posted on 10-3-2009 01:30 PM

Bengkel Asas Jahitan Manik & Labuci di Sg Petani

Tarikh: 4 April 2009 (Sabtu)
Masa: 11.00am - 5.00pm
Tempat: Kismec Sg Petani
Yuran: RM150 (deposit RM50 diperlukan utk pengesahan)
Belajar 20 paten/teknik jahitan
Kit bahan-bahan jahitan & nota, makanan dan sijil diberikan

Jika berminat sila hubungi:
Syafa
012-5770106
Email: businessputryiee@yahoo.com
Blog: http://syafazalizacollection.blogspot.com/

**Sila bawa pakaian atau kain jika ada, untuk saya berikan cadangan paten dan warna manik yang diperlukan.

azima posted on 19-3-2009 12:23 PM

Kelas Tudung DIY- ariani, hajaba, scallop

~~~edit~~~

[ Last edited by  azima at 31-3-2009 17:29 ]

azima posted on 31-3-2009 05:01 PM

Kelas Jahitan Hujung Minggu (hari Ahad sahaja)

1. Kelas JAHITAN Tudung D.I.Y (ariani, hajaba, scallop)

Pada :        12 April 2009

Waktu: 9.30 pagi

lemak_masin posted on 11-5-2009 07:39 PM

Post Last Edit by lemak_masin at 9-8-2009 00:55

bestnyaa...

reone posted on 18-5-2009 11:04 PM

ReeWancrystal akan mengadakan kelas kristal dan manik pada bulan June, Pendaftaran dibuka sekang

Tempat : lot kedai G-01, bazaar Rakyat, sri kembangan.(berhampiran dengan jusco equine dan pasar borong selangor)

Tarikh : o6/06/2009 atau 07/06/2009 (10pagi - 3petang)

Boking : RM50 dan masa mendaftar bayaran RM 100
(162218341516 - Maybank)

naiz posted on 19-5-2009 03:28 PM

Kelas langsir , sulam riben, manik
lokasi,
Ipoh 1-2hb june
subang jaya 6-7hb june
Putrajaya 11hb june
Taiping 13/14hb june

layari http://kelaslangsir.blogspot.com

yatiedin posted on 13-7-2009 09:39 AM

Post Last Edit by yatiedin at 13-7-2009 10:47

BENGKEL JAHITAN MANIK


Tarikh : 25-07-2009 (Sabtu)
Jam : 9.00am - 5.00pm
Tempat : Cinta Sayang Resort
Yuran : RM 170.00 (Deposit RM 50.00 diperlukan)


* Belajar 20 jenis jahitan     * Kit jahitan disediakan     
* Nota disediakan     * Tempat adalah terhad* Makan dan minuman disediakan


Sila hubungi Yatie:

pm: yatiedin
email: yatiedin@yahoo.co.uk
tel: 017-4757200

website: http://mybeadingcatalogue.blogspot.com

juanalisa81 posted on 18-7-2009 09:29 PM

Jenis Kelas: Tudung Ekin
Tarikh dan Masa: dah cukup 10 org ble stat kelas
Lokasi:d'selesa butik (seksyen 7 bandar baru bangi,bawah kedai JOTUN sama jalan dgn restoran sup urat ketin)
Contact person: pn jie 013-6789151
yuran: rm120 utk 2 tudung (plain & bercorak) dah siap ble bawak balik terus, kualiti kain tudung sama spt di ariani

naiz posted on 13-8-2009 07:37 PM

http://i8.photobucket.com/albums/a37/azlina_v/bannerkelasofflineselepasedit.gif
Update kelas sepanjang tahun

yukitada posted on 7-11-2009 05:19 PM

ade tak tailor cina yg wat kelas jahitan baju kurung kat cni ? sy nk join la .. area klang valley jer bole gi. pm k

akira1000 posted on 24-11-2009 04:27 PM

ade tak tailor cina yg wat kelas jahitan baju kurung kat cni ? sy nk join la .. area klang valley jer bole gi. pm k
yukitada Post at 7-11-2009 17:19 http://mforum2.cari.com.my/images/common/back.gif

i bljr kt malay tailor...my neighbour jer. dulu dia bljr kt tailor cina kat pudu. ok lah die ajar. kalu x ingat, tny die blk :P

decoupage class @ folk art painting class. refer kat my blog
http://arizacraft.blogspot.com

handyman posted on 27-11-2009 12:04 AM

Kelas menjahit Baju Kurung

Kepada yang berminat untuk belajar menjahit baju kurung.. kami menganjurkan kursus jangka pendek di Pusat Giatmara Titiwangsa, Kg.Baru.

Tarikh:  19,20, 26, 27 Disember 2009 (4 HARI)

Tempat: Pusat Giatmara Kuala Titiwangsa, Jalan Sg. Baru, 50300 Kg. Baru, Kuala
Lumpur


Fabrik dan bahan-bahan jahitan disediakan

Peralatan yang perlu dibawa sendiri:
Alat tulis
Gunting kain
Pembaris jahitan

Peralatan lain ada dijual

Kandungan modul :
Mengukur badan, mendraf pola, menggunting fabrik , menjahit pakaian


NOTA & SIJIL PENYERTAAN DIBERI..!!

Untuk Pendaftaran dan Keterangan Lanjut Hubungi :

Nurul - 0192254673
www. kelapa_nyor100@yahoo.com

idajoe posted on 27-11-2009 09:16 AM

email ka web tu.....

naiz posted on 7-12-2009 11:18 PM

jika mencari kelas langsir dan langsir romand blind boleh click sini...
http//kelaslangsir.blogspot.com
ada dibeberapa lokasi. seperti ipoh, penang, johor, putrajaya, subang jaya, bandar tasik selatan, juga serdang tidak ketinggalan sabah.

dylia posted on 11-12-2009 07:55 AM

Ada x sesiap yg wat kelas sulam benang.. PM ye...

pjan posted on 18-12-2009 12:00 AM

Saya ada membuat kelas untuk Sulaman Riben dan Sulaman Benang/Tangan untuk sepanjang tahun 2010.

Insya-Allah saya sedang sediakan modul untuk kelas mengait (Crochet)

Info lanjut sila layari laman blog saya http://fizanstore.com/blog

atau boleh PM saya untuk info lanjut.

perfex posted on 29-12-2009 05:28 PM

Post Last Edit by perfex at 3-1-2010 09:49

Pelajari teknik asas membuat perhiasan wanita menggunakan "wire threads", tali tangsi dan "wire".
Didalam kelas selama 2 1/2jam ini, anda akan pelajari cara2 membuat rantai leher, gelang tangan, kalung rantai, kerongsang, gelang kaki dan anting2.
Yuran termasuk bahan membuat aksesori.
Peralatan boleh didapati dengan harga diskaun atau boleh dipinjam semasa kelas.


Bead Jewellery Making Experience


Tarikh:
Setiap Rabu: 6/1 , 13/1, 20/1, 27/1
Setiap Ahad: 10/1, 17/1, 24/1, 31/1


Tempat: Beads Etcetera, 18-1, Jalan Wangsa,
Wangsa Biz Avenue,
Off Jln 34/26, 53300 Kuala Lumpur

Yuran: RM88.00

Deposit: RM 50.00




Masa: 10.00am - 12.30pm

Bil. Peserta: Maximum 8 Orang



Sila hubungi 03-4142 8962 , 013-399 0902 atau perfex@gmail.com untuk pendaftaran.



Nantikan kursus2 lain yang akan menyusul sepanjang January nanti.

perfex posted on 3-1-2010 09:47 AM

Bead Jewellery Making Experience

http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs238.snc3/22565_1320633100980_1385392384_914904_4158532_n.jpg
Page: 1 2 [3] 4 5
View full: CRAFT CLASSES AVAILABLE FOR SKAC